GELDİN

 

Acı çektirmedin,

bekledim sadece.

 

Yılanlarla kaynaşan,

rahatsız edilmiş

o saatlerde,

hüzünlüydü ruhum ve kaygılıydım,

geldin yürüyerek,

geldin çıplak ve tırmalanmış,

ulaştın kanayarak yatağıma,

gelinim,

ve sonra

dolandık bütün bir gece

uyuyarak,

ve uyandığımızda,

dipdiriydin ve yeniydin,

sanki düşlerin ağır rüzgârı

yeniden sundu

ateşi uzun saçlarına ve yeniden doğruldu

bedenin buğdayda ve gümüşte,

ışıltılı güzellik olana dek.

 

Acı çekmedim, sevgilim,

bekledim seni sadece.

Değiştirmeliydin bakışını

ve yüreğini,

dokunduğunda bağrımın sana verdiği

denizin derin bölgesine.

Yükselmeliydin suda,

gece dalgasının kaldırdığı

bir damla gibi temiz.

 

Gelinim, ölmeliydin

ve doğmalıydın, bekliyordum seni.

Seni ararken acı çekmedim,

biliyordum geleceğini,

tapmadığım bir kadından

taptığım yeni bir kadın çıkacaktı,

gözlerinle, ellerinle ve ağzınla,

fakat başka bir yürekle,

her zaman oradaymış gibi

benim yanımda uyanan biri,

benimle sonsuzca olmak için.

 

[“Kaptanın Dizeleri”nden]

Pablo Neruda (1904-1973)

Çeviren: İsmail Haydar Aksoy