III.

 

Yuvarlanan dalgaların gürültüsüyle muhteşem çam ormanları,

ışığın ikircikli oyunu o yalnız çanın çınlaması için,

alacakaranlığın gözlerindeki eğlencesi

dünya şarkılarını söyler deniz kabuğuyla, ey güzel.

 

Sende şakır ırmaklar, ve ırmaklara kaçar benim ruhum,

istediğin gibi, ve nereye istersen oraya.

Göster bana ne olur umudunun yayındaki yolu,

ve gönderirim sana ben şehvetimin ok akınını.

 

Etrafımda görürüm sisli belini,

ve sessizliğin acı verir bana huzursuz saatlerimde,

ve senin yanında berrak taşlardan kollarınla

çapa atar öpüşlerim, ve yapışkan arzum yaşar orada.

 

Ah, gizemlidir sesin, aşkın boyadığı ve eğdiği

akşam ölüp giderken çınlayarak!

İşte böyle gördüm seni derin saatlerde

eğilir tarladaki başaklar rüzgârın kudretiyle.

 

[“Yirmi Aşk Şiiri ve Umutsuz Bir Şarkı”dan]

 

Pablo Neruda (1904-1973)

Çeviren: İsmail Haydar Aksoy