DİNLE BENİ

 

Şarkı söyleyerek dolandım

Avrupa’nın

üzümleri

ve rüzgâr arasında,

Asya’nın rüzgârı.

 

İnsandaki ve hayattaki

en iyi şeyi,

o dünyasal şirinliği,

o temiz barışı,

toparladım yolumda

gayretli bir toplayıcı gibi.

 

Topraktaki en iyi şeyi

burada ve orada

kaldırdım ağzıma

şarkımla:

rüzgârın özgürlüğü,

güvercinler arasındaki barış.

 

İnsanlar düşman

görünüyordu,

fakat aynı gece

örttü onları

ve aynı aydınlık

uyandırdı onları:

dünyanın aydınlığı.

 

Vardım onların evlerine

oturup yemek yerlerken masada,

 

fabrikadan geldiklerinde,

güldüklerinde ve ağladıklarında.

 

Herkes aynıydı.

 

Herkes çevirmişti gözlerini

ışığa ve arıyordu

yolunu.

 

Herkesin ağzı vardı

ve şarkı söylüyordu

ilkbahara.

 

Herkesin.

 

Bu yüzden

insandaki en iyi şeyi

üzümler ve rüzgâr arasında

buldum.

 

Dinle beni şimdi!

 

Pablo Neruda (1904-1973)

Çeviren: İsmail Haydar Aksoy